ناصر رزازی ؛ زندگینامه و بیوگرافی کامل ناصر رزازی + تصاویر

D986D8A7D8B5D8B1 D8B1D8B2D8A7D8B2DB8C 8 - ناصر رزازی ؛ زندگینامه و بیوگرافی کامل ناصر رزازی + تصاویر

 

نام اصلی: ناصر رزازی

تولد: ۲۱ ژوئن ۱۹۵۵ میلادی (۳۰ خرداد ۱۳۳۴ خورشیدی)

سنندج استان کردستان

ملیت: کردستان

سال‌های فعالیت: ۱۹۷۶ میلادی تا کنون

در این قسمت از بخش سایت کرمانشاه موزیک بیوگرافی ناصر رزازی را برای شما اماده کرده ایم

ناصر رزازی (به کردی: ناسر ڕه‌زازی) زادهٔ ۳۰ خرداد ۱۳۳۴ سنندج ، خواننده، شاعر و نویسنده کرد اهل کردستان است که علاوه بر کار خوانندگی به تدریس زبان کردی و ترجمه و تألیف نیز می‌پردازد. وی بیشتر زندگی خود را در خارج از ایران و در کشور سوئد و اقلیم کردستان گذراند.

بیوگرافی ناصر رزازی

 

ناصر رزازی با اکثر هنرمندان کرد در جای جای مناطق کردنشین در خارج و داخل ایران دیدار و ارتباط داشته است. ناصر رزازی همواره از اسطوره موسیقی کردی، حسن زیرک به عنوان الگو و کسی که بیشترین تاثیر را در زندگی هنریش داشته،یاد میکند.

ناصر رزازی به تمام لهجه های کردی تسلط دارد و ترانه های زیادی را اجرا کرده است.

 

ناصر رزازی بیشتر زندگی خود را در خارج از ایران و در کشورهای سوئد و عراق گذراند. ناصر رزازی در اوایل انقلاب ایران،به عراق رفت. بعد از آن با نا آرام شدن عراق به اروپا رفت اما فعالیت هنری خود را ادامه داد و حتی به فعالیت فرهنگی هم پرداخت و پس از حمله آمریکا به عراق و سقوط صدام حسین دوباره به عراق بازگشت. ناصر رزازی دو فرزند پسر به نامهای ماردین و کاردو یک دختر به نام دلنیا دارد. دلنیا رزازی دختر ناصر رزازی نیز همانند پدر و مادرش در این عرصه مشغول فعالیت هنری می باشد.مرضیه فریقی همسر او نیز در تابستان ۲۰۰۴ در یک سانحه پزشکی درگذشت.یک سال پس از آن با زنی به نام «ایران»ازدواج کرد که همچون همسر نخستش اهل مریوان است.

 

 

fdjghv 1 - ناصر رزازی ؛ زندگینامه و بیوگرافی کامل ناصر رزازی + تصاویر

ناصر رزازی یکی از استادان بزرگ موسیقی کردی به شمار می رود. ناصر رزازی علاوه بر خوانندگی در نگارش و ادبیات کردی مهارت بسیار زیادی دارد. به عقیده وی موسیقی تنها از طریق دانشگاه ها و مدارس آموخته نمی شود؛ بلکه سرو کار موسیقی با دل و احساس آدمی است. او در انتخاب شعر بسیار نازک بین است و در بیشتر اشعارش مربوط به خودش است.

ناصر رزازی علاوه بر کار خوانندگی به تدریس زبان کردی و ترجمه و تألیف نیز می پردازد.

Nasser Razazi Sharakam 400x400 - ناصر رزازی ؛ زندگینامه و بیوگرافی کامل ناصر رزازی + تصاویر

در ۲۳ دی ۱۳۹۳، آلبوم مشترک ناصر رزازی و زکریا یوسفی به نام چیاوان از سوی شرکت آوای ماد در تهران با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد. صدور این مجوز و انتشار این آلبوم در شرایطی که رزازی سابقهٔ عضویت در حزب کوملهٔ کردستان را دارد و بارها علیه حکومت جمهوری اسلامی ایران با رسانه‌ها گفتگو کرده‌است،سبب واکنش‌های متفاوتی در میان رسانه‌ها شد. محمدحسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشستی خبری، مبنای صدور مجوز برای آثار موسیقی را محتوای اثر اعلام کرد و نه اندیشه‌ها، رفتارها و گذشتهٔ افراد. با وجود این، او اعلام کرد از طریق مدیرکل موسیقی وزارت ارشاد موضوع را پیگیری خواهد کرد.

 

ناصر رزازی خواننده کرد

 

آلبوم‌های ناصر رزازی :

۱۹۷۶ – کوردستان

۱۹۷۹ – دێوانه خۆم

۱۹۸۲ – گۆمه‌شین

۱۹۸۳ – مه‌لول گیان

۱۹۸۴ – له گوڵان

۱۹۸۸ – هه‌ڵه‌بجه

۱۹۹۳ – ڕه‌زیانه

۱۹۹۴ – نیاز

۱۹۹۵ – به پیرۆز

۱۹۹۶ – خه‌می نان

۲۰۰۰ – کرماشان

۲۰۱۰ – ئێواره‌یه

۲۰۱۲ – بیره‌وه‌ری

۲۰۱۴ – چیاوان

۲۰۱۶ – گلباران (کار مشترک با فرید فرج‌پوری)

    نظرات بسته شده اند

hit tracker